En övertro på pedagogisk forskning
Mats Alvesson och Susanne Dodillet skriver på SvD Debatt att skolan aldrig fått en ärlig chans att fånga upp och använda de arbetssätt som enligt…
Sammanfattning
- Mats Alvesson och Susanne Dodillet framför kritik på SvD Debatt.
- En okänd källa menar att skolan negligerat evidensbaserade arbetssätt.
- "skolan har aldrig fått en ärlig chans att fånga upp och använda de arbetssätt som enligt vetenskapen fungerar bäst" citeras.
- Debatten belyser utmaningar med att implementera vetenskapligt beprövade metoder i skolan.
Innehåll
Mats Alvesson och Susanne Dodillet skriver på SvD Debatt att skolan aldrig fått en ärlig chans att fånga upp och använda de arbetssätt som enligt vetenskapen fungerar bäst. "skolan har aldrig fått en ärlig chans att fånga upp och använda de arbetssätt som enligt vetenskapen fungerar bäst", citat från en okänd källa, understryker problematiken. Denna brist på evidensbaserade metoder begränsar skolans potential att förbättra undervisningen.