Bolaget bakom AI-telefonister skalar upp
Startupbolaget Real Talk har framgångsrikt utvecklat AI-genererade kundtjänstmedarbetare som behärskar 30 olika språk och kan föra naturliga samtal.…
Sammanfattning
- Real Talk har utvecklat AI-genererade kundtjänstmedarbetare.
- AI-medarbetarna kan föra naturliga samtal på 30 olika språk.
- Bolaget har säkrat 6 miljoner kronor i en första kapitalrunda.
- Kapitaltillskottet möjliggör en uppskalning av verksamheten.
- Medgrundaren Tor Rauden Källstigen menar att telefonen återigen blir ett populärt kundtjänstverktyg.
Innehåll
Startupbolaget Real Talk har framgångsrikt utvecklat AI-genererade kundtjänstmedarbetare som behärskar 30 olika språk och kan föra naturliga samtal. Bolaget har nu genomfört en initial kapitalrunda på 6 miljoner kronor, vilket möjliggör en betydande uppskalning av verksamheten. Medgrundaren Tor Rauden Källstigen förutspår att denna teknik kommer att revitalisera telefonens roll som en primär kommunikationskanal för kundtjänst. Real Talks innovation signalerar en ny era för kundservice, där språkbarriärer minskar och effektiviteten ökar genom avancerad AI.