Chipsjätten tvingas byta logga – efter bråk med myndigheten
Chipsjätten Estrella tvingas nu byta logga efter att en kampanj väckt starka reaktioner, detta meddelades idag klockan 16:23. Estrella tvingas dra…
Sammanfattning
- Estrella tvingas nu byta ut sin logga efter en kritiserad kampanj.
- Kampanjen, som lanserades idag klockan 14:09, kritiserades för att innehålla sexuella anspelningar.
- Estrellas marknadschef Christopher Westerberg försvarade kampanjen med att "Vi anser att det tydligt framgår att allt sker med en uppenbart humoristisk ton".
Innehåll
Chipsjätten Estrella tvingas nu byta logga efter att en kampanj väckt starka reaktioner, detta meddelades idag klockan 16:23. Estrella tvingas dra tillbaka sin omtalade design med en uppmaning med sexuella anspelningar. Marknadschefen Christopher Westerberg försvarade tidigare kampanjen, som lanserades idag vid 14:09, med att den skulle ha en tydligt humoristisk ton. Trots försvaret togs beslutet att ändra loggan för att undvika ytterligare kontroverser och missförstånd kring varumärkets budskap.