Ryanair ratar lojalitetsprogram – för populärt
Ryanair lägger ner sitt nyligen lanserade lojalitetsprogram, endast åtta månader efter introduktionen. Beslutet kommer efter att programmet visat sig vara…
Sammanfattning
- Ryanair avvecklar sitt lojalitetsprogram.
- Programmet hann bara vara aktivt i åtta månader.
- Huvudorsaken är att programmet blev oväntat populärt.
- Populariteten medförde för höga kostnader för bolaget.
- Beslutet markerar en snabb helomvändning för lågprisflygbolaget.
- Avvecklingen sker trots programmets framgång med att attrahera resenärer.
Innehåll
Ryanair lägger ner sitt nyligen lanserade lojalitetsprogram, endast åtta månader efter introduktionen. Beslutet kommer efter att programmet visat sig vara alltför framgångsrikt, vilket ledde till oväntat höga kostnader för lågprisflygbolaget. Programmet, som syftade till att belöna frekventa resenärer och bygga kundlojalitet, blev istället en ekonomisk belastning. Den snabba avvecklingen belyser utmaningen för flygbolag att balansera förmåner med bibehållen lönsamhet i en konkurrensutsatt marknad.