Isobel Hadley-Kamptz: Goda kvinnor bryr sig inte om pengar – vad brukar dåliga kvinnor kallas?
DN.se och Expressen.se ökar sina digitala prenumerationsintäkter genom erbjudanden som "2 månader för 9 kr". Erbjudandet, som löper med "2 månader 9 kr",…
Sammanfattning
- DN.se och Expressen.se lanserar ett introduktionserbjudande om "2 månader 9 kr" för digitala prenumerationer.
- Det låga priset på "2 månader för 9 kr" gäller under de första två månaderna av prenumerationen.
- Efter introduktionsperioden höjs priset till "sedan 249 kr/mån" för att täcka löpande kostnader.
- Kampanjen syftar till att locka ett stort antal nya prenumeranter till respektive digitala nyhetsplattform.
- Målet med erbjudandet är att öka den totala prenumerationsintäkten för de digitala tjänsterna.
Innehåll
DN.se och Expressen.se ökar sina digitala prenumerationsintäkter genom erbjudanden som "2 månader för 9 kr". Erbjudandet, som löper med "2 månader 9 kr", lockar nya läsare med ett mycket lågt introduktionspris. Sedan, efter introduktionsperioden, övergår priset till "sedan 249 kr/mån". Detta initiativ syftar till att snabbt utöka kundbasen på de respektive nyhetsplattformarna.