Reafusket fortsätter – en av tio smyghöjde priser inför årets rea
Black Friday har utvecklats till en djungel av prishöjningar och vilseledande erbjudanden, där konsumenter riskerar att luras. En av tio produkter får…
Sammanfattning
- Konsumenter upplever att Black Week-rean är missvisande och att priser smyghöjs.
- Eva uttalar sig och menar att företagens strategi är att lura kunderna på Black Week.
- Enligt Prisjakt, representerade av Isabella Ahmadi, smyghöjer en av tio återförsäljare priserna inför rean.
- Isabella Ahmadi, konsumentexpert på Prisjakt, varnar konsumenter för att "man tror att man gör ett riktigt bra köp, men faktiskt så var priset kanske lika bra i september".
Innehåll
Black Friday har utvecklats till en djungel av prishöjningar och vilseledande erbjudanden, där konsumenter riskerar att luras. En av tio produkter får enligt Prisjakt en smyghöjning inför rean, vilket gör att det utlovade kapet uteblir. Eva, som valt att köpstrejka, menar att företagens agerande är ett försök att bedra konsumenterna. Konsumentexpert Isabella Ahmadi från Prisjakt varnar för att många tror sig göra fynd, men att priserna ofta inte är bättre än under andra delar av året. Situationen aktualiserar behovet av ökad medvetenhet bland Black Weeks shoppare.