Så lönsamt är det att handla på Black Friday
Black Friday har vuxit från en enstaka rea-dag till att omfatta en hel vecka, Black Week, eller till och med hela månaden, Black Month. Detta fenomen har…
Sammanfattning
- Black Friday har expanderat till Black Week, och i vissa fall till Black Month.
- Utvecklingen indikerar att rea-perioden inför Black Friday blir allt längre.
- SVT:s reporter Tindra Näsström har undersökt prisförändringar på varor.
- Granskningen fokuserade på månaden före Black Friday för att bedöma lönsamheten.
- Resultaten presenterades för att informera konsumenter om reornas verkliga värde.
Innehåll
Black Friday har vuxit från en enstaka rea-dag till att omfatta en hel vecka, Black Week, eller till och med hela månaden, Black Month. Detta fenomen har förändrat konsumenternas shoppingbeteende och butikernas strategier inför den intensiva handelsperioden. En granskning har undersökt prisförändringarna på olika varor månaden innan Black Friday för att fastställa hur lönsamt det faktiskt är att handla under denna tid. Resultaten visar att konsumenter måste vara vaksamma för att verkligen dra nytta av erbjudandena i den allt längre rea-perioden, som har blivit en viktig del av årets shoppingkalender.