Butikens udda lösning: Byter godis mot försvunna kundvagnar
Hemköpsbutiken vid Triangeln i centrala Malmö har sedan i somras tappat 60 kundvagnar. För att få tillbaka dem har butikschefen Jakob Hofverberg lanserat…
Sammanfattning
- Hemköpsbutiken vid Triangeln i centrala Malmö har sedan i somras blivit av med 60 kundvagnar.
- Butikschefen Jakob Hofverberg har lanserat en kampanj för att få tillbaka vagnarna.
- Som "hittelön" erbjuds en godispåse för varje återlämnad kundvagn.
- Kampanjen har pågått i en vecka och åtta kundvagnar har hittills återlämnats.
- Kampanjen med godispåsar är vald för att förhoppningsvis locka yngre generationer att hjälpa till.
Innehåll
Hemköpsbutiken vid Triangeln i centrala Malmö har sedan i somras tappat 60 kundvagnar. För att få tillbaka dem har butikschefen Jakob Hofverberg lanserat en kampanj för en vecka sedan. Erbjudandet innebär att kunder som återlämnar en kundvagn får en godispåse. Initiativet syftar till att engagera yngre generationer i sökandet efter de försvunna vagnarna.