Inställda färjor till Gotland – Jans helg går förlorad
Stormen Johannes stoppade färjetrafiken mellan Gotland och fastlandet under lördagen, vilket fullständigt raserade resenären Jan Lundins helgplaner. Jan…
Sammanfattning
- Stormen Johannes ställde in samtliga färjeturer till och från Gotland under lördagen på grund av hårda vindar i Östersjön.
- Resenären Jan Lundin fick sin planerade helg på Gotland förlorad då hans färja ställdes in och fick en tidigast ombokning till söndag kväll.
- Jan Lundin kritiserade Destination Gotlands digitala kanaler, som hade tekniska problem, och att pendlarkortet för 32 000 kronor inte gav förtur vid ombokning.
- Destination Gotland erkände att deras app och webbplats var hårt belastade, vilket påverkade prestandan och fördröjde svarstiderna.
- Företaget förklarade att automatisk ombokning inte alltid sker och att pendlarkortet inte ger särskild förtur eller garanti utöver rätten till nästa tillgängliga avgång i mån av plats.
Innehåll
Stormen Johannes stoppade färjetrafiken mellan Gotland och fastlandet under lördagen, vilket fullständigt raserade resenären Jan Lundins helgplaner. Jan Lundin, innehavare av ett kostsamt pendlarkort, stod utan automatisk ombokning och upplevde att Destination Gotlands digitala kanaler krånglade under det höga trycket. Han kritiserade också att pendlarkortet inte gav någon prioritet vid inställda avgångar. Destination Gotland medgav tekniska problem på sina digitala plattformar men uppgav att pendlarkortet inte garanterar förtur vid fullbokade turer.