Nu ska det bli lättare att klaga på SL
SL lanserar en ny, enklare tyck-till-funktion i sin mobilapp under 2026, enligt trafikregionrådet Jakop Dalunde (MP). Funktionen syftar till att öka…
Sammanfattning
- SL inför en ny, användarvänligare tyck-till-funktion i sin app senast 2026, enligt trafikregionråd Jakop Dalunde (MP).
- Den nya funktionen är inspirerad av Stockholms stads motsvarighet och ska samla in synpunkter om kollektivtrafiken.
- Resenärer får inte direkt respons på sina synpunkter för att undvika ett trögrörligt och kostsamt administrativt system.
- Lösningen inryms inom SL:s ordinarie budget och medför inga nya kostnader för skattebetalarna.
- Jakop Dalunde menar att resenärernas observationer har stort värde för utvecklingen av kollektivtrafiken.
Innehåll
SL lanserar en ny, enklare tyck-till-funktion i sin mobilapp under 2026, enligt trafikregionrådet Jakop Dalunde (MP). Funktionen syftar till att öka möjligheten för resenärer att inkomma med synpunkter om kollektivtrafiken, även mer abstrakta sådana. Tyck-till-funktionen kommer dock inte ge någon direkt respons till den som klagar, då det skulle "kosta mer än det smakar" i administration.