Så får företagen hjälp att möta den ökade turismen i Norrbotten
Annika Fredriksson, VD för Swedish Lapland Visitors Board, arbetar målmedvetet med att stärka besöksnäringen i Norrbotten. Hennes insatser är centrala för…
Sammanfattning
- Annika Fredriksson, VD för Swedish Lapland Visitors Board, leder arbetet med att utveckla besöksnäringen i Norrbotten.
- Den strategiska planen, som publicerades idag klockan 05:30, fokuserar på att marknadsföra regionens unika upplevelser.
- Insatserna syftar till att locka fler besökare till Norrbotten och därigenom stärka den lokala ekonomin och skapa nya arbetstillfällen.
- Maria Sjölund har bidragit med fotografier som lyfter fram Norrbottens natursköna platser.
Innehåll
Annika Fredriksson, VD för Swedish Lapland Visitors Board, arbetar målmedvetet med att stärka besöksnäringen i Norrbotten. Hennes insatser är centrala för regionens attraktionskraft och riktar sig mot en bredare marknad, både nationellt och internationellt. Denna satsning, publicerad idag 05:30, syftar till att öka antalet besökare och därmed bidra till den lokala ekonomin. Fredrikssons strategier inkluderar marknadsföring av Norrbottens unika natur och kultur för att locka fler turister till Sverige.